Новини
Управління
Нормування праці Охорона праці Планування роботи Система контролю Шкільна документація Атестація педпрацівників Робота педради Реформа освіти Освітній менеджмент
Методика
Освітні технології Методичні рекомендації Діагностична робота Стан викладання Навчальні кабінети Методичний кабінет Аналіз уроку Анкетування
Учительська
Календарне планування Поурочне планування Сценарії заходів Майстер-клас Класне керівництво Тести для учителів Педагогічний словник Творчість учителів
Бібліотека
Нормативні документи Навчальні підручники Облік підручників Електронний каталог Сценарії Бланки, форми Актуальні питання
Для батьків
Сім'я і закон Сім'я і виховання Методика виховання Батьки і педагоги Здоров'я дітей Поради психолога Батьківські тести Завдання для батьків
Для учнів
Захист своїх прав Молодь і суспільство Самовиховання Як правильно вчитися? Крилаті вирази Саморозвиток Шкідливі звички Учнівські тести Цікавий Інтернет

Каталог статей

Головна » Статті » Учительська » Сценарії заходів

Людина без Вітчизни як соловей без пісні

Людина без Вітчизни як соловей без пісні

(година спілкування для учнів 3 класу з елементами пізнавальних ігор та інтерактивних методів)

Мета: систематизувати знання дітей про поняття «Батьківщина», «рідний край»; розвивати вміння проявляти свою любов до рідного краю, відчувати себе частиною української нації; виховувати повагу та гордість до держави, до українського народу.

Обладнання: вишиті рушники; вироби, зроблені своїми руками; малюнки дітей; портрет В.О. Сухомлинського; література з теми «Рідний край»; М'яка іграшка «Серце»; картки для розподілу на групи: «Сонце» (5 штук), «Місяць» (5 штук), «Зірка» (5 штук); картки для роботи в групах («Питайлик», «Сонце», «Заборона»).

Хід заняття

I. Психологічний настрій

Гра «Долоньки».

Станьте в коло. Візьміться за руки. Подумайте приємне про свого товариша зліва. Доберіть комплімент товаришу справа. Передайте цей комплімент товаришу справа разом із «сердечком» (не забувайте дякувати).

– Промовимо разом: «Ми одна шкільна родина - ти і я!»

II. Прогнозування

– Прочитайте на дошці тему нашої години спілкування: «Людина без Вітчизни як соловей без пісні».

– Про що буде йти мова? Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».

Припущення дітей: родина, рідний край, природа навколо нас, професії, Батьківщина, мама, тато, школа, учитель, клас, однокласники, свято.

III. Робота в групах

– Об'єднайтеся в групи, вибираючи картку: «Сонце», «Місяць», «Зірка».

– Зараз ми будемо працювати над казкою видатного педагога Василя Олександровича Сухомлинського. У своїх коротеньких, але повчальних творах він переконливо довів, що добрі почуття сягають своїм корінням у дитинство, а людяність, доброта, ласка, доброзичливість, любов до Вітчизни народжуються у праці, турботах, хвилюваннях про красу довкілля, про рідний дім (додаток 1.)

Познайомтеся з правилами роботи в групі (додаток 2).

Умовні позначення для роботи в групі

1. «Питайлик» - якщо вас щось здивувало, або зацікавило, поставте цей знак.

2. «Сонечко» - якщо ви про це знаєте, поставте цей знак.

3. «Заборона» - якщо це для вас нове, ставте цей знак

Знаки ставте тільки в кінці абзаців.

Регламент роботи: 4 хвилини (2 хвилини ви читаєте текст, 2 хвилини -радитесь у групах, визначаєтесь, що вас зацікавило, що для вас нове).

IV. Презентація роботи груп

Регламент: 2 хвилини.

Кожна група виставляє свій зоровий ряд на картках на дошці.

V. Фізкультхвилинка

Гра «Думаємо про Батьківщину».

– Станьте в коло. Ведучий по черзі буде кидати м'яч кожному, при цьому він наводитиме приклади ситуацій, які свідчать про те любить людина свою Батьківщину, чи ні:

– людина повернулася з лісу з букетом конвалій;

– людина саджає біля свого дому дерева;

– людина під'їхала до самого ставка на своїй машині;

– людина прибрала за собою в лісі після відпочинку;

– лікар запізнився на роботу;

– людина викинула сміття у посадку;

– школяр і школярка старанно виконують домашні завдання;

– людина поступилася місцем у транспорті старій бабусі;

– учні у класі уважно слухають пояснення вчителя;

– дідусь із казки В. Сухомлинського садив дерева.

VI. Узагальнення знань

– Чи може людина проявити свою любов до Батьківщини?

– Як би ви проявили свою повагу та любов до рідного краю? (Розповіді дітей).

– Як ваші батьки проявляють любов до Вітчизни?

VII. Рефлексія

а) Гра «Для милої моєї Батьківщини».

Народні приказки про Батьківщину:

– Людина без Вітчизни як соловей без пісні.

– Добре тому, хто у своєму дому.

– Наша Батьківщина люба й мила. Чи може вона бути кращою і дорожчою за що-небудь? (краще зірки, небес, веселки, дорожче за гроші, машини, палаци).

– Що може подарувати своїй Вітчизні людина, яка її любить? (Наприклад: добре виконану роботу, любов до своєї сім'ї, букет квітів, красивий танок, пісню).

– Що ви особисто можете подарувати Батьківщині? Намалюйте на плакаті.

б) Виконання колективного міні-проекту «Подарунок Батьківщині».

в) Написання колективного сенкану (додаток 3).

Україна

вільна, велика

живе, розквітає, звеселяє

Я дуже люблю Україну

Батьківщина

г) Читання вірша В. О. Сухомлинського.

– Завершуємо нашу годину спілкування віршем Василя Олександровича Сухомлинського «Я був на далекій чужині...» (додаток 4).

Баканьова С. В., учитель початкових класів
Червонокостянтинівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Петрівської районної ради Кіровоградської області

Завантажити ►

Категорія: Сценарії заходів | Додав: Peter (22.07.2016)
Переглядів: 1477 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Категорії розділу
Поурочне планування [10]
Сценарії заходів [31]
Календарне планування [28]
Майстер-клас [0]
Класне керівництво [0]
Творчість учителів [0]
Пошук
Нові документи
Нові накази МОН
Про внесення змін до Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності
Про внесення змін до Інструкції про порядок комплектування та облік підручників і навчальних посібників у бібліотечних фондах...
Про проведення у 2017/2018 навчальному році Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)

Нові листи МОН
Щодо нагальних питань впровадження Закону України «Про освіту»
Про відзначення Дня захисника України
Про організацію та проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2018»

Новини освіти
Вхід на сайт
Наше опитування
Які матеріали найпотрібніше розміщувати на сайті (вибрати один)?
Всього відповідей: 343
Джерела інформації







Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0