Новини
Управління
Нормування праці Охорона праці Планування роботи Система контролю Шкільна документація Атестація педпрацівників Робота педради Реформа освіти Освітній менеджмент
Методика
Освітні технології Методичні рекомендації Діагностична робота Стан викладання Навчальні кабінети Методичний кабінет Аналіз уроку Анкетування
Учительська
Календарне планування Поурочне планування Сценарії заходів Майстер-клас Класне керівництво Тести для учителів Педагогічний словник Творчість учителів
Бібліотека
Нормативні документи Навчальні підручники Облік підручників Електронний каталог Сценарії Бланки, форми Актуальні питання
Для батьків
Сім'я і закон Сім'я і виховання Методика виховання Батьки і педагоги Здоров'я дітей Поради психолога Батьківські тести Завдання для батьків
Для учнів
Захист своїх прав Молодь і суспільство Самовиховання Як правильно вчитися? Крилаті вирази Саморозвиток Шкідливі звички Учнівські тести Цікавий Інтернет

Самовиховання

Старогрецький філософ Геракліт стверджував, що для пробудження в собі Людини важливо навчитися пізнавати себе і мислити.

Наближається до фінішу шкільна пора, і випускників особливо хвилюють питання: «Який я?», «На що я здатний?», «Який шлях вибрати в житті?», бо якщо помилитися, то не тільки здібності чи талант залишаться нерозкритими, але і все життя може перетворитися на сіре животіння. Адже досить багато людей, які закінчили школу, живуть, працюють і не підозрюють, який у них дрімає талант...

Пізнати самого себе, особливо у шкільному віці, вельми складно з однієї причини: старшокласники практично не знають особливостей людської психіки, повністю покладаються на своїх наставників. Але, як відмітив видатний педагог В. О. Сухомлинський, «постав над собою і сто вчителів – вони виявляться безсилими, якщо ти не зможеш сам стати дисциплінованим громадянином, вольовою людиною».

Спробуємо заглянути в себе, зважити свої можливості та правильно намітити свій життєвий шлях за допомогою такого алгоритму:

1. Який стан мого здоров'я? Як я фізично удосконалююся?

2. Який у мене темперамент?

3. Особливості мого мислення.

4. Чи завжди я достатньо уважний?

5. Яка пам’ять у мене краще розвинена: зорова чи слухова?

6. Чи правильна моя мова?

7. Чи достатньо читаю, чи багато пізнаю, окрім обов'язкового матеріалу?

8. Який предмет засвоюю краще, який гірше?

9. Чи завжди вчуся, працюю в повну міру своїх сил?

10. Яке моє місце серед людей?

11. Як співвідносяться у моєму житті «треба» і «хочу»?

12. Чи умію себе контролювати?

Цілком зрозуміло, що неможливо за допомогою якої-небудь програми скласти повну і точну характеристику особистості, але цей алгоритм може допомогти молодій людині пізнати саму себе, знайти своє місце в сучасному суспільстві. Самопізнання вимагає не тільки констатації того, що добре, а що погано, але і визначення шляхів виправлення того або іншого недоліку.

Працюючи з цим алгоритмом, треба прагнути до об’єктивності, не перебільшувати свої недоліки або переоцінювати досягнуте. Негативну рису, звичку завжди можна виправити, провину – спокутувати. Значно гірше, якщо не визнавати своїх помилок, завжди вважати себе правим. Недаремно говорять, що найбільша перемога – це перемога над собою.

Отже, ви пізнаєте і удосконалюєте себе відповідно до вказаного алгоритму? Тоді почали!

Який стан мого здоров'я?

Мій темперамент

Особливості мого мислення

Чи завжди я достатньо уважний? Яка пам’ять у мене краще розвинена: зорова чи слухова? Чи правильна моя мова?
Чи достатньо читаю, чи багато пізнаю, окрім обов'язкового матеріалу? Який предмет засвоюю краще, який гірше? Чи завжди вчуся, працюю в повну міру своїх сил?
Яке моє місце серед людей? Як співвідносяться у моєму житті «треба» і «хочу»? Чи умію себе контролювати?

 

Пошук
Нові документи
Нові накази МОН
Про внесення змін до Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності
Про внесення змін до Інструкції про порядок комплектування та облік підручників і навчальних посібників у бібліотечних фондах...
Про проведення у 2017/2018 навчальному році Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)

Нові листи МОН
Щодо нагальних питань впровадження Закону України «Про освіту»
Про відзначення Дня захисника України
Про організацію та проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2018»

Новини освіти
Вхід на сайт
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Наше опитування
Які матеріали найпотрібніше розміщувати на сайті (вибрати один)?
Всього відповідей: 368
Джерела інформації







Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0