Новини
Управління
Нормування праці Охорона праці Планування роботи Система контролю Шкільна документація Атестація педпрацівників Робота педради Реформа освіти Освітній менеджмент
Методика
Освітні технології Методичні рекомендації Діагностична робота Стан викладання Навчальні кабінети Методичний кабінет Аналіз уроку Анкетування
Учительська
Календарне планування Поурочне планування Сценарії заходів Майстер-клас Класне керівництво Тести для учителів Педагогічний словник Творчість учителів
Бібліотека
Нормативні документи Навчальні підручники Облік підручників Електронний каталог Сценарії Бланки, форми Актуальні питання
Для батьків
Сім'я і закон Сім'я і виховання Методика виховання Батьки і педагоги Здоров'я дітей Поради психолога Батьківські тести Завдання для батьків
Для учнів
Захист своїх прав Молодь і суспільство Самовиховання Як правильно вчитися? Крилаті вирази Саморозвиток Шкідливі звички Учнівські тести Цікавий Інтернет
Головна » 2016 » Серпень » 4 » Зміни у навчальних програмах для 1-4 класів
19:10
Зміни у навчальних програмах для 1-4 класів

Колегія Міністерства освіти і науки України 4 серпня затвердила 13 оновлених та «розвантажених» навчальних програм для учнів 1-4 класів.

Про це повідомляє прес-служба МОН України.

Вашій увазі пропонується зміст презентації спільного проекту МОН та Ed-Era.com, яку представив заступник міністра освіти і науки України Павло Хобзей

Спільний проект МОН та Ed-Era.com

За підтримки Міжнародного фонду «Відродження»

Завдання проекту:

  • видалення з програм зайвої інформації (спрощення)
  • усунення дублювання
  • більш логічний виклад важливих тем (ядро знань)
  • запровадження компетентністного підходу

Передумови проекту

Скарги вчителів, батьків та дітей на:

  • перевантаженість програм початкової школи
  • невідповідність навчальних програм віковим особливостям дітей
  • застарілість інформації та підходів її викладання

Мета проекту

  • Переглянути у стислі терміни програми початкової школи
  • Залучити максимальну кількість активних вчителів-практиків
  • Продемонструвати, що пропозиції експертів і громадськості будуть враховані
  • Застосувати онлайн-технології для обробки великих масивів інформації
  • Побудувати довіру між освітянами та МОН

Реалізація проекту

  • Здійснено у стислі терміни (червень-липень 2016)
  • За конкурсом онлайн-заяв відібрано 20 модераторів
  • Два етапи обговорення - опрацьовано 8236 коментарів від 4015 учасників
  • Більшість коментарів на ЕдЕрі – слушні конструктивні пропозиції саме від вчителів-практиків
  • Модератори працювали в онлайн-режимі: відповідали на запитання коментаторів, опрацьовували і узагальнювали надіслані пропозиції та зауваження, проводили роз’яснювальну та аналітичну роботу
  • Найактивніше обговорювались навчальні програми з математики, української мови, літературного читання та англійської мови
  • Запропоновані зміни були структуровані відповідно до формування ключових та предметних компетентностей
  • Окремі зміни були внесені до пояснювальних записок, з метою корегування мети й завдань вивчення навчального предмета, особливостей організації вивчення програмового матеріалу тощо
  • На заключному етапі доопрацювання навчальних програм у МОН проведено круглі столи за участі заступника Міністра Павла Хобзея.
  • Залучено науковців Національної академії педагогічних наук України, представників громадських організацій, провідних експертів. Це дозволило вдосконалити міжпредметні зв’язки, повніше забезпечити наступність між дошкільною, початковою та базовою загальною середньою освітою.

Результати проекту

Змінено 13 програм 1-4 класів:

  • «Українська мова»
  • «Математика»
  • «Літературне читання»
  • «Інформатика»
  • «Трудове навчання»
  • «Образотворче мистецтво»
  • «Мистецтво»
  • «Музичне мистецтво»
  • «Я у світі»
  • «Фізична культура»
  • «Природознавство»
  • «Іноземні мови для загальноосвітніх та спец. навчальних закладів»
  • «Основи здоров'я»

Ключові зміни

  • Знято фіксовану кількість годин на вивчення кожної теми - тепер учителі визначатимуть їх самостійно, враховуючи рівень підготовки класу, наявність навчально-методичного забезпечення та регіональні особливості
  • Знято дублювання змісту у навчальних предметах «Основи здоров'я», «Я у світі», «Природознавство»
  • Здійснено перерозподіл тем між класами, щоб привести процес навчання у відповідність до вікових можливостей молодших школярів та принципу здоров’язбереження
  • Уніфіковано термінологію програм, якою мають послуговуватися вчителі та автори підручників, її наближено до вікових особливостей молодших школярів

Імплементація результатів

  • Затвердження Колегією МОН
  • Презентація на серпневих вчительських конференціях
  • Запровадження в школах з 1 вересня 2016 року
  • До оновлених програм будуть підготовлені нові вимоги до оцінювання досягнень учнів та нові методичні рекомендації
  • Розміщення додаткових навчальних матеріалів на відкритій інтернет-платформі

Українська мова - що змінено?

  • знято складні для учнів початкової школи теми: «Умовне позначення слів», «Спосіб умовного позначення речень», «Складання речень за поданою графічною схемою»;
  • посилено практичне ознайомлення з реченням;
  • осучаснено перелік словникових слів (замість комбайнер, фартух, фанера – радісний, милосердний, співчуття тощо);
  • зроблено акцент на розвитку усного мовлення, а не на побудові речень за схемами;
  • уведено жанр есе у 3-му класі, щоб стимулювати дітей вільно висловлювати свою думку (замість текст-роздум, текст-міркування, текст-розповідь, які перенесені в старші класи).

Математика - що змінено?

  • зміщено акценти із знаннєвих результатів на діяльнісні (враховано пропозиції щодо необхідності реалізації диференційованого підходу до учнів з різними навчальними можливостями);
  • у програмах 1-2 класів знято вимоги щодо знання напам’ять таблиць додавання та віднімання в межах 10 та 20, таблиць множення та ділення;
  • вчителі зможуть самостійно збільшувати кількість годин на вивчення складних тем, що забезпечить усвідомлене оволодіння відповідною обчислювальною навичкою.

Літературне читання - що змінено?

  • з кола читання вилучено неактуальних радянських авторів, додано сучасних (з використанням рекомендаційних списків дитячої літератури від Національної бібліотеки України для дітей та авторитетних електронних ресурсів);
  • планується видання хрестоматії для учнів початкових класів для серії «Шкільна бібліотека», до якої увійдуть твори сучасних авторів;
  • скасовано кількісний показник темпу читання, зроблено акцент на розвитку якісного читання дітей – вчитель має розвивати не лише темп, а й спосіб читання, виразність, правильність, розуміння прочитаного;
  • змінено підходи до аналізу тексту – оцінювати не героя (позитивний-негативний), а вчинки, стимулювати дитину висловлювати свої емоції від прочитаного, розвивати задоволення від читання, а не вимагати виконання інструкцій.

Іноземні мови - що змінено?

  • замість письма «слів, словосполучень і речень» – усний курс у 1 класі – розвиток мовлення, здатності вести прості діалоги (письмо уводиться лише в 2 семестрі 1 класу, лише букви і прості слова);
  • скорочено обсяги висловлювань у мовленнєвій компетенції «Говоріння» та обсяги письмових повідомлень у мовленнєвій компетенції «Письмо»;
  • додано сучасні теми, цікаві дітям молодшого віку;
  • уточнено мовленнєві функції щодо опису емоційного стану.

Природознавство - що змінено?

  • дотримання принципу послідовності викладання матеріалу і поступовості у нарощуванні складності;
  • уточнено термінологію;
  • зменшено кількість проектів, при цьому розширено їхню тематику, наближено до інтересів дітей.

Музичне, образотворче мистецтво та фізкультура - що змінено?

  • зменшено теорію, декомунізовано зміст (вилучено пісні «Вниз по матушке, по Волге», «Священная война» тощо), додано сучасних авторів, збільшено час на рухову активність і творчість;
  • прибрані психологічно шкідливі ігри, скасована муштра «рівняйсь-струнко», додані сучасні активні ігри на співпрацю і взаємодопомогу, додані здоров’язбережувальні модулі, прибраний контроль нормативів.

Наступні кроки

Розпочато роботу над створенням відкритої онлайн-платформи, яка міститиме освітню інформацію для вчителів, учнів, батьків: від методик викладання до відеокурсів та навчальних матеріалів

Цей проект – перший крок до Нової української школи

Проект розвантаження та оновлення програм початкової школи – крок до повного оновлення стандартів середньої освіти, які будуть запроваджені з 2018 року.

Найближчим часом до оновлених програм в МОН підготують нові вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів та нові методичні рекомендації. Ці зміни включатимуть виконання завдань олівцем для молодших класів, вчителі не писатимуть червоною ручкою, а система оцінювання молодших учнів враховуватиме вікові особливості дітей тощо.

У серпні для вчителів у кожній області відбудуться конференції, на яких, в тому числі, презентують та обговорять оновлені програми для 1-4 класів. Також відбудуться засідання методичних об'єднань вчителів початкової школи, де вони розбиратимуть усі оновлення і детально з ними ознайомляться.

Вже до 1 вересня на онлайн платформі ЕдЕра з’являться перші допоміжні матеріали для вчителів – від відео-курсів та навчальних матеріалів до роз’яснень про різні методики викладання. Використання для цих цілей сайту ЕдЕра – тимчасовий захід, зараз розпочато роботу над створенням відкритої он-лайн платформи, що повністю відводитиметься під ці заходи.

Переглядів: 3571 | Додав: Peter | Рейтинг: 5.0/6
Всього коментарів: 0
avatar
Пошук
Нові документи
Нові накази МОН
Про внесення змін до Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності
Про внесення змін до Інструкції про порядок комплектування та облік підручників і навчальних посібників у бібліотечних фондах...
Про проведення у 2017/2018 навчальному році Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)

Нові листи МОН
Щодо нагальних питань впровадження Закону України «Про освіту»
Про відзначення Дня захисника України
Про організацію та проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2018»

Новини освіти
Вхід на сайт
Календар
«  Серпень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Наше опитування
Які матеріали найпотрібніше розміщувати на сайті (вибрати один)?
Всього відповідей: 343
Джерела інформації







Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0