Новини
Управління
Нормування праці Охорона праці Планування роботи Система контролю Шкільна документація Атестація педпрацівників Робота педради Реформа освіти Освітній менеджмент
Методика
Освітні технології Методичні рекомендації Діагностична робота Стан викладання Навчальні кабінети Методичний кабінет Аналіз уроку Анкетування
Учительська
Календарне планування Поурочне планування Сценарії заходів Майстер-клас Класне керівництво Тести для учителів Педагогічний словник Творчість учителів
Бібліотека
Нормативні документи Навчальні підручники Облік підручників Електронний каталог Сценарії Бланки, форми Актуальні питання
Для батьків
Сім'я і закон Сім'я і виховання Методика виховання Батьки і педагоги Здоров'я дітей Поради психолога Батьківські тести Завдання для батьків
Для учнів
Захист своїх прав Молодь і суспільство Самовиховання Як правильно вчитися? Крилаті вирази Саморозвиток Шкідливі звички Учнівські тести Цікавий Інтернет

Блог

Головна » 2017 » Серпень » 2 » Зміни в оновлених навчальних програмах з біології для 6-9 класів
09:53
Зміни в оновлених навчальних програмах з біології для 6-9 класів

Зміни внесені на виконання Наказів Міністерства освіти і науки України № 52 від 13.01.2017, № 201 від 10.02.2017.

БІОЛОГІЯ. 6-9 КЛАСИ

1. Розширено преамбулу до програми з метою показати вчителеві передбачувані
результати навчання до початку роботи, а не як було раніше — в кінці. Для цього введено компетентнісний потенціал предмету. Оскільки голова групи одночасно працює і в групі з розробки стандартів до Нової української школи, ми вважали це зробити можливим і доцільним. Також прописані загальні передбачувані результати навчання у базовій школі. Було бажання прописати їх від першої особи, щоб учень сказав учителю, чого він від нього бажає, але теоретиками освіти було зауважено, що програма пишеться для вчителя і там не місце тексту від першої особи. Разом із тим, уперше в програмі очікувані результати навчання передують змісту.

2. Дуже важливо, що для того, аби побачити перше речення змісту програми, що його можна переписати у свій календарно-тематичний план, учителеві прийдеться перечитати преамбулу і очікувані результати. На наш погляд дуже позитивно, що вчитель перед тим, як почати викладати, буде розуміти кінцеву мету своєї роботи.

3. У програмі знайшли своє відображення наскрізні теми. У преамбулі прописано, на
що орієнтувати учнів кожного класу, а в змістових лініях показана дотичність кожної з них до формування важливих умінь.

4. У основній частині програми біологи зробили акцент саме на уміннях і ціннісних
ставленнях, що формуються в учнів унаслідок вивчення кожної теми:

Тема 3. Принципи функціонування клітини (орієнтовно 6 годин)

Діяльність (уміння)

Знання

Зміст

Наскрізні змістові лінії

характеризує:

-  процеси фотосинтезу, клітинного дихання як джерел енергії для клітин;

аналізує:

-  вплив зовнішніх факторів на протікання клітинних процесів (зокрема, чим зумовлений зелений колір рослин)

порівнює:

-  процеси фотосинтезу та хемосинтезу

оперує термінами:

- метаболізм, клітинне дихання, мітохондрії, фотосинтез, пластиди, хемосинтез

називає:

-    процеси обміну речовин та енергії, які відбуваються в цитоплазмі клітини;

-  органели клітини, в яких відбувається дихання та фотосинтез;

наводить приклади:

-  процесів розщеплення органічних речовин, що відбуваються в клітині

Обмін речовин та енергії.

Основні шляхи розщеплення органічних речовин в живих організмах.

Клітинне

дихання.

Біохімічні

механізми

дихання.

Фотосинтез:

світлова та темнова фаза. Хемосинтез. Базові принципи синтетичних процесів у клітинах та організмах.

Здоров'я і безпека

(орієнтує на застосування знання про процеси життєдіяльності клітини для мотивації здорового способу життя) Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на усвідомлення планетарної ролі фотосинтезу як одного з основних механізмів підтримання гомеостазу в атмосфері)

Ставлення

висловлює судження

-  щодо значення процесів фотосинтезу, хемосинтезу, клітинного дихання для забезпечення енергетичних потреб організмів;

-  щодо планетарної ролі фотосинтезу:

застосовує знання про:

-  процеси життєдіяльності клітини для мотивації здорового способу життя

робить висновок:

-  про схожість процесів обміну речовин, що відбуваються в клітинах організмів різних груп організмів;

-  про значення методу моделювання у вивченні клітинних процесів

5. Основна таблиця структурована, виділені терміни, якими учень оперуватиме після вивчення теми. Кількість цих термінів дорівнює приблизно 0,6 на урок, що цілком посильно. У межах кожної теми виділено до 40 % навчального матеріалу в опційне навчання. Це дуже позитивно і дозволить вчителеві обирати з опцій ті теми, які йому ввижаються найбільш корисними і доцільними. Учням такий підхід полегшить вивчення предмета і підготовку до ЗНО.

6. На жаль, не повністю вдалося синхронізувати питання міжпредметних зв'язків через намагання деяких робочих груп з інших предметів будь-що «захистити» свій предмет, що негативно позначилося на наближенні програм з різних предметів до єдиного курсу.

Категорія: Реформа освіти | Переглядів: 1255 | Додав: Peter | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Категорії розділу
Реформа освіти [18]
Пошук
Нові документи
Нові накази МОН
Про внесення змін до Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності
Про внесення змін до Інструкції про порядок комплектування та облік підручників і навчальних посібників у бібліотечних фондах...
Про проведення у 2017/2018 навчальному році Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)

Нові листи МОН
Щодо нагальних питань впровадження Закону України «Про освіту»
Про відзначення Дня захисника України
Про організацію та проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2018»

Новини освіти
Вхід на сайт
Календар
«  Серпень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Наше опитування
Які матеріали найпотрібніше розміщувати на сайті (вибрати один)?
Всього відповідей: 370
Джерела інформації







Статистика

Онлайн всього: 5
Гостей: 5
Користувачів: 0