Новини
Управління
Нормування праці Охорона праці Планування роботи Система контролю Шкільна документація Атестація педпрацівників Робота педради Реформа освіти Освітній менеджмент
Методика
Освітні технології Методичні рекомендації Діагностична робота Стан викладання Навчальні кабінети Методичний кабінет Аналіз уроку Анкетування
Учительська
Календарне планування Поурочне планування Сценарії заходів Майстер-клас Класне керівництво Тести для учителів Педагогічний словник Творчість учителів
Бібліотека
Нормативні документи Навчальні підручники Облік підручників Електронний каталог Сценарії Бланки, форми Актуальні питання
Для батьків
Сім'я і закон Сім'я і виховання Методика виховання Батьки і педагоги Здоров'я дітей Поради психолога Батьківські тести Завдання для батьків
Для учнів
Захист своїх прав Молодь і суспільство Самовиховання Як правильно вчитися? Крилаті вирази Саморозвиток Шкідливі звички Учнівські тести Цікавий Інтернет
Головна » 2016 » Березень » 3 » Опорні школи: презентація проекту
07:16
Опорні школи: презентація проекту
2 березня 2016 року на засіданні Уряду заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей презентував створення опорних шкіл. Про це повідомляє прес-служба Міністерства освіти і науки. Очевидно, з цієї причини була перенесена прес-конференція заступника Міністра освіти і науки Павла Хобзея

щодо створення опорних шкіл, яка була анонсована на 2 березня 2016 року в Українському національному інформаційному агентстві «Укрінформ» (до речі, повідомлення про перенесення прес-конференції було розміщено на сайті МОН України 1 березня о 19.33).

Заступник Міністра освіти і науки України наголосив на тому, що основною метою створення опорних шкіл є забезпечення якості освіти, рівного доступу до якісної освіти, а також питання ефективності використання ресурсів.

Павло Хобзей зазначив: «Ми маємо малокомплектні школи, де навчання учнів надзвичайно дороге, але найгірше – там надзвичайно низький рівень якості освіти».

Заступник Міністра повідомив, що сьогодні налічується 613 шкіл І-ІІ ступенів, де навчаються менше 25 учнів з 1-го по 9-й класи. Вартість навчання одного учня в таких школах обходиться державі понад 50 тисяч гривень на рік при середній розрахунковій вартості навчання одного учня по країні у 9 тис. 100 грн.

Павло Хобзей підкреслив, що при створенні опорних шкіл початкові школи залишатимуться за місцем проживання дитини, а учні які навчаються у 5-9 класах перейдуть навчатися в опорну школу. «Рішення про створення опорних шкіл будуть приймати громади. Яка школа буде опорною, і яка буде проведена реорганізація мережі – це є право громад», - наголосив заступник Міністра.

Для прийняття рішення місцевими органами самоврядування щодо консолідації мережі шкіл та створення опорної школи має бути створена відповідна інфраструктура, а також можливості підвезення учнів і вчителів з базової школи до опорної. «В опорній школі має бути досвідчений директор, кваліфікований педагогічний колектив, гарна матеріально-технічна база», - пояснив заступник Міністра.

Окрім того, директор опорної школи відповідатиме за якість підготовки педагогічних кадрів і якість освіти, яка є в опорній школі та її філіях. Не обов’язково на всіх територіях будуть створені опорні школи. «Деякі громади на даному етапі зможуть залишити школи в такому вигляді, як вони є, але за опорною школою ми бачимо майбутнє», - підкреслив Павло Хобзей.

Для консолідації шкільної мережі й створення опорного навчального закладу необхідно попереднє рішення місцевих органів самоврядування та не менше трьох його філій, а також розрахунок кількості учнів, які будуть підвозитися до опорної школи після консолідації мережі. На закупівлю шкільних автобусів Урядом виділено 600 млн гривень, а частину коштів нададуть з місцевих бюджетів. «Опорна школа, як правило матиме 360 учнів, мінімум два класи в кожній паралелі. Мова йде про 3-5 шкіл із тих, які є на території», - зазначив заступник Міністра.

Конкурс на створення опорних шкіл буде проводитися обласними органами влади. Для проведення конкурсу на найкращий проект опорної школи Уряд виділив місцевим органам влади у вигляді субвенції 200 млн грн.

Для участі у конкурсі місцеві органи самоврядування, місцеві громади мають надати план розвитку навчального закладу на наступні 3 роки з оцінкою можливих ризиків, кількість ставок педагогічних та непедагогічних працівників, що будуть скорочені в процесі створення опорного закладу (з філіями), план організації підвезення учнів і вчителів до опорної школи, організації інклюзивного навчання у закладі при наявності дітей з особливими потребами. Обов’язковою вимогою є чіткий опис інвестиційних потреб опорної школи. «Важливими є інвестиції, які йдуть на навчальні кабінети, в розвиток вчителів. Без розвитку вчителів, зміни ставлення, зміни підходів ми не зробимо реформу. Вчитель – це ключовий елемент в системі освіти», - підкреслив Павло Хобзей.

Обласні управління освіти і науки мають обрати кращі проекти опорних шкіл, які надали місцеві громади. До складу конкурсної комісії на кращий проект опорної школи увійдуть два представники обласного департаменту освіти, по одному представнику Міністерства освіти і науки України, постійної комісії з питань освіти обласної ради, офісу реформ, громадськості. «Нам треба підіймати спроможності громади. Тому склад конкурсної комісії повинен бути таким, щоб була комунікація між різними відомствами щодо процесу децентралізації. Середня освіта – це основа для об’єднання територіальних громад і основна їхня функція, делегована державою», - пояснив заступник Міністра.

Презентація розміщена на сайті МОН України. Вашій увазі пропонується текст цієї презентації, в деяких місцях перекладений українською мовою.

ОПОРНІ ШКОЛИ: НАВІЩО?

  • Забезпечення умов для рівного доступу до якісної освіти
  • Підвищення якості освіти
  • Ефективне використання наявних ресурсів
  • Підвищення спроможності органів місцевого самоврядування

ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ КОНСОЛІДАЦІЇ МЕРЕЖІ

  • початкова школа наближена до місця проживання дитини
  • наявність інфраструктури та можливість організації підвезення учнів базової школи та вчителів до опорної школи
  • наявність навчального закладу, що може виконувати функції опорного

ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ОРГАНІЗАЦІЇ ОПОРНОЇ ШКОЛИ

  • точкове покращення матеріального стану опорної школи
  • пониження ступеня або закриття наближених шкіл
  • підвезення учнів шкіл-філій до опорної школи

ОПОРНА ШКОЛА

  • має статус юридичної особи
  • може мати рахунки в органах Казначейств, самостійний баланс, штамп та печатку
  • як правило, не менше 360 учнів без урахування учнів шкіл-філій
  • не менше 3 школи-філії
  • наявність матеріально-технічної бази (спортивні об'єкти, кабінети фізики, хімії, біології, географії, лабораторій та ін.)
  • забезпеченість кваліфікованими педагогічними кадрами
  • досвідчений директор

ШКОЛА-ФІЛІЯ

  • не є юридичною особою
  • як правило - це початкова школа (ЗНЗ І ступеня), або за рішенням засновника - основна школа (ЗНЗ І-ІІ ступеня)
  • очолює завідувач філії

ОРГАНИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ (ОТГ / РАЙОНУ)

  • приймають рішення про створення опорної школи та філій
  • організовують проведення інформаційно-роз'яснювальної роботи серед громадськості щодо утворення округу (опорних закладів, їх філій)
  • здійснюють розподіл коштів освітньої субвенції та власних доходів між шкільними округами та школами
  • призначають директора опорної школи
  • організовують підвезення учнів та вчителів до опорної школи (як правило, тривалість маршруту в один бік не повинен перевищувати 45 хв.)
  • відповідають за матеріально-технічну базу та створення належних умов навчання (в тому числі, харчування)

ДИРЕКТОР ОПОРНОЇ ШКОЛИ

  • призначає усіх працівників (опорної школи та її філій) і завідувачів філій
  • приймає необхідні для навчального процесу рішення (обсяг педагогічного навантаження, режим роботи опорного закладу, розклад занять, навчальні (робочі та індивідуальні) плани опорного закладу та його філій)
  • відповідає за якість освіти у своєму шкільному окрузі
  • відповідає за налагодження системи професійного розвитку вчителів шкільного округу

ЗАВІДУВАЧ ФІЛІЇ

  • відповідальний за організацію навчально-виховного процесу та належних умов навчання у філії

УСІ ПЕДАГОГІЧНІ ПРАЦІВНИКИ ВВАЖАЮТЬСЯ ПРАЦЕВЛАШТОВАНИМИ В ОПОРНОМУ ЗАКЛАДІ

КОНКУРС НА КРАЩУ ОПОРНУ ШКОЛУ: УМОВИ

  • Попереднє рішення засновника щодо консолідації шкільної мережі й створення опорного навчального закладу та НЕ МЕНШЕ ніж ТРЬОХ його ФІЛІЙ (вказується кількість філій ступінь яких понижається при входженні до шкільного округу та кількість шкіл, які підлягають ліквідації )
  • Розрахунок кількості учнів, які будуть підвозитися до опорної школи після консолідації мережі
  • Маршрути підвезення учнів та педагогічних працівників (з розрахунком відстаней та приблизного часу в дорозі)
  • План розвитку навчального закладу (3-5 сторінок) на наступні 3 роки з оцінкою можливих ризиків
  • Кількість ставок педагогічних та непедагогічних працівників, що будуть скорочені в процесі створення опорного закладу (з філіями)
  • План організації інклюзивного навчання у закладі при наявності дітей з особливими потребами
  • Чіткий опис інвестиційних потреб опорної школи (відповідно до переліку інвестиційних компонентів)

ІНВЕСТИЦІЙНІ КОМПОНЕНТИ

  • Придбання одного чи двох шкільних автобусів для перевезення учнів
  • Інвестиція в оснащення шкільної лабораторії та кабінетів (фізики,хімії, географії, біології), мультимедійне обладнання Обов'язковий компонент
  • Встановлення мережі Wi-Fi з безкоштовним (безпечним) доступом для всіх учителів і учнів в опорній школі Обов'язковий компонент
  • Інвестиція в шкільну бібліотеку
  • Заходи з енергозбереження
  • Ремонт приміщень опорної школи (необхідно додати докладне пояснення відповідних потреб школи)
  • Облаштування, необхідні для забезпечення інклюзивного навчання
  • Інвестиції в нові спортивні споруди, які використовуватимуться як для уроків, так і для позашкільної діяльності
  • Включення інших видів позашкільної діяльності
  • Професійний розвиток вчителів (обов'язковий компонент)

КРИТЕРІЇ ВІДБОРУ

  • Кількість філій (не менше 3)
  • Кількість учнів, що тепер навчаються в інших школах та будуть підвозитися до опорної школи
  • Загальна кількість учнів, що будуть підвозитися до опорної школи
  • Наявність принаймні 2-х класів у кожній паралелі вище 4 класу
  • Наявність професійного керівника опорної школи
  • Забезпечення кваліфікованими педагогічними кадрами
  • Матеріально-технічна база
  • Забезпечення спортивними спорудами
  • План розвитку навчального закладу на 3 роки

СКЛАД ОБЛАСНИХ КОНКУРСНИХ КОМІСІЙ

  • Два представники обласного департаменту освіти
  • Представник МОН
  • Представник постійної комісії з питань освіти обласної ради
  • Представник офісу реформ
  • Представник громадськості

ЕТАПИ КОНКУРСУ

БЕРЕЗЕНЬ 2016

  • 01.03 – оголошення конкурсу і формування комісій
  • 15.03 – подання конкурсних пропозицій
  • 25.03 – оцінка та відбір проектів

Інформація про подані на конкурс проекти та переможців має бути розміщена на офіційних сайтах обласних департаментів освіти

КВІТЕНЬ 2016

  • 08.04 – подання остаточної інформації:
    • рішення ради про визначення опорної школи і її філій
    • рішення ради про реорганізацію (або ліквідацію) шкіл-філій
    • детальний бюджет кожного затвердженого компоненту проекту інвестицій в опорні школи
  • 15.04 – перерахування коштів

ЗВІТУВАННЯ 2016

  • 19 серпня – попередній звіт про завершення проекту інвестицій
  • 1 листопада - остаточний звіт про завершення проекту інвестицій

Розміщення на офіційних сайтах обласних департаментів освіти та широке інформування громадськості про виконання інвестиційних проектів

Переглядів: 9692 | Додав: Peter | Рейтинг: 5.0/20
Всього коментарів: 0
avatar
Пошук
Нові документи
Нові накази МОН
Про внесення змін до Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності
Про внесення змін до Інструкції про порядок комплектування та облік підручників і навчальних посібників у бібліотечних фондах...
Про проведення у 2017/2018 навчальному році Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)

Нові листи МОН
Щодо нагальних питань впровадження Закону України «Про освіту»
Про відзначення Дня захисника України
Про організацію та проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2018»

Новини освіти
Вхід на сайт
Календар
«  Березень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Наше опитування
Які матеріали найпотрібніше розміщувати на сайті (вибрати один)?
Всього відповідей: 370
Джерела інформації







Статистика

Онлайн всього: 5
Гостей: 5
Користувачів: 0