Людина без Вітчизни як соловей без пісні
(година спілкування для учнів 3 класу з елементами пізнавальних ігор та інтерактивних методів)
Мета: систематизувати знання дітей про поняття «Батьківщина», «рідний край»; розвивати вміння проявляти свою любов до рідного краю, відчувати себе частиною української нації; виховувати повагу та гордість до держави, до українського народу.
Обладнання: вишиті рушники; вироби, зроблені своїми руками; малюнки дітей; портрет В.О. Сухомлинського; література з теми «Рідний край»; М'яка іграшка «Серце»; картки для розподілу на групи: «Сонце» (5 штук), «Місяць» (5 штук), «Зірка» (5 штук); картки для роботи в групах («Питайлик», «Сонце», «Заборона»).
Хід заняття
I. Психологічний настрій
Гра «Долоньки».
Станьте в коло. Візьміться за руки. Подумайте приємне про свого товариша зліва. Доберіть комплімент товаришу справа. Передайте цей комплімент товаришу справа разом із «сердечком» (не забувайте дякувати).
– Промовимо разом: «Ми одна шкільна родина - ти і я!»
II. Прогнозування
– Прочитайте на дошці тему нашої години спілкування: «Людина без Вітчизни як соловей без пісні».
– Про що буде йти мова? Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».
Припущення дітей: родина, рідний край, природа навколо нас, професії, Батьківщина, мама, тато, школа, учитель, клас, однокласники, свято.
III. Робота в групах
– Об'єднайтеся в групи, вибираючи картку: «Сонце», «Місяць», «Зірка».
– Зараз ми будемо працювати над казкою видатного педагога Василя Олександровича Сухомлинського. У своїх коротеньких, але повчальних творах він переконливо довів, що добрі почуття сягають своїм корінням у дитинство, а людяність, доброта, ласка, доброзичливість, любов до Вітчизни народжуються у праці, турботах, хвилюваннях про красу довкілля, про рідний дім (додаток 1.)
Познайомтеся з правилами роботи в групі (додаток 2).
Умовні позначення для роботи в групі
1. «Питайлик» - якщо вас щось здивувало, або зацікавило, поставте цей знак.
|
|
2. «Сонечко» - якщо ви про це знаєте, поставте цей знак.
|
|
3. «Заборона» - якщо це для вас нове, ставте цей знак
|
|
Знаки ставте тільки в кінці абзаців.
Регламент роботи: 4 хвилини (2 хвилини ви читаєте текст, 2 хвилини -радитесь у групах, визначаєтесь, що вас зацікавило, що для вас нове).
IV. Презентація роботи груп
Регламент: 2 хвилини.
Кожна група виставляє свій зоровий ряд на картках на дошці.
V. Фізкультхвилинка
Гра «Думаємо про Батьківщину».
– Станьте в коло. Ведучий по черзі буде кидати м'яч кожному, при цьому він наводитиме приклади ситуацій, які свідчать про те любить людина свою Батьківщину, чи ні:
– людина повернулася з лісу з букетом конвалій;
– людина саджає біля свого дому дерева;
– людина під'їхала до самого ставка на своїй машині;
– людина прибрала за собою в лісі після відпочинку;
– лікар запізнився на роботу;
– людина викинула сміття у посадку;
– школяр і школярка старанно виконують домашні завдання;
– людина поступилася місцем у транспорті старій бабусі;
– учні у класі уважно слухають пояснення вчителя;
– дідусь із казки В. Сухомлинського садив дерева.
VI. Узагальнення знань
– Чи може людина проявити свою любов до Батьківщини?
– Як би ви проявили свою повагу та любов до рідного краю? (Розповіді дітей).
– Як ваші батьки проявляють любов до Вітчизни?
VII. Рефлексія
а) Гра «Для милої моєї Батьківщини».
Народні приказки про Батьківщину:
– Людина без Вітчизни як соловей без пісні.
– Добре тому, хто у своєму дому.
– Наша Батьківщина люба й мила. Чи може вона бути кращою і дорожчою за що-небудь? (краще зірки, небес, веселки, дорожче за гроші, машини, палаци).
– Що може подарувати своїй Вітчизні людина, яка її любить? (Наприклад: добре виконану роботу, любов до своєї сім'ї, букет квітів, красивий танок, пісню).
– Що ви особисто можете подарувати Батьківщині? Намалюйте на плакаті.
б) Виконання колективного міні-проекту «Подарунок Батьківщині».
в) Написання колективного сенкану (додаток 3).
Україна
вільна, велика
живе, розквітає, звеселяє
Я дуже люблю Україну
Батьківщина
г) Читання вірша В. О. Сухомлинського.
– Завершуємо нашу годину спілкування віршем Василя Олександровича Сухомлинського «Я був на далекій чужині...» (додаток 4).
Баканьова С. В., учитель початкових класів
Червонокостянтинівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Петрівської районної ради Кіровоградської області
Завантажити ► |