Новини
Управління
Нормування праці Охорона праці Планування роботи Система контролю Шкільна документація Атестація педпрацівників Робота педради Реформа освіти Освітній менеджмент
Методика
Освітні технології Методичні рекомендації Діагностична робота Стан викладання Навчальні кабінети Методичний кабінет Аналіз уроку Анкетування
Учительська
Календарне планування Поурочне планування Сценарії заходів Майстер-клас Класне керівництво Тести для учителів Педагогічний словник Творчість учителів
Бібліотека
Нормативні документи Навчальні підручники Облік підручників Електронний каталог Сценарії Бланки, форми Актуальні питання
Для батьків
Сім'я і закон Сім'я і виховання Методика виховання Батьки і педагоги Здоров'я дітей Поради психолога Батьківські тести Завдання для батьків
Для учнів
Захист своїх прав Молодь і суспільство Самовиховання Як правильно вчитися? Крилаті вирази Саморозвиток Шкідливі звички Учнівські тести Цікавий Інтернет
Головна » 2015 » Листопад » 6 » Причини затримки реформи в освіті
13:15
Причини затримки реформи в освіті

Перший заступник міністра освіти і науки в інтерв’ю «Голосу Америки» розповіла,  чому затримуються реформи в освіті.

«Працювати у міністерстві – це як їхати на поламаному велосипеді, коли у тебе кидають камінням», - так яскраво виразилася про свою роботу заступниця Міністра освіти України Інна Совсун. Вона сьогодні гостя нашої програми.

- Інно, вітаємо Вас.

- Доброго дня.

- Отже, Ви ще досі їдете на поламаному велосипеді, у Вас кидають каміння, чи ситуація змінилася?

- Знаєте, так. На жаль, велосипед у вигляді Міністерства і системи управлінської, який нам дістався, досі поламаний, каміння кидають і тобі, найголовніше, треба дедалі швидше їхати в цьому шаленому змаганні, яке називається реформи. Так.

- Щодо реформ. У нас було кілька гостей ось у цій студії, які казали, що є проблема в самому Уряді, є проблема в керівництві Уряду, що це люди, які звикли працювати по-старому, вони зв’язані з олігархами. Ви як представник Уряду можете сказати: ви здатні на реформи?

- Ми як міністерство переконані, що ми абсолютно до цього здатні. Інша справа, що дуже часто ти стикаєшся з нездатністю державного апарату як такого здійснювати реформи. Навіть не через зв’язки з олігархами чи інші речі, про які частіше говорять. Найчастіше проблеми в управлінському процесі в такому мало політизованому міністерстві як наше виникають не на рівні зв’язків з олігархами. Нас це мало зачіпає. Так.

- Тобто це механізми роботи, які є?

- Найчастіше проблема може виникати з тим, що якийсь головний спеціаліст в Міністерстві юстиції вважає, що цей документ має писатися так, а не інакше, і ти витрачаєш тиждень, щоб переконати головного спеціаліста в Міністерстві юстиції, що треба зробити так. На цьому рівні виникає безліч проблем. На жаль, дуже часто робота управлінська в міністерстві – це, власне, намагання вирішити, погодити документи між міністерствами, всередині міністерства інколи, і це, чесно кажучи, створює значно більші проблеми, ніж …

- Ніж тиск олігархів?

- Так, так.

- Але одним з досягнень вашого міністерства називають проштовхування і схвалення Закону «Про вищу освіту», тобто є зміни у цьому механізмі? Це справді відчутні реформи?

- Ви знаєте, це… Я спілкувалась колись з Екою Згуладзе і я кажу, я заздрю їй, тому що вона може взяти людей, які ніколи не працювали в системі, три місяці їх потренувати, і вони будуть готові вийти поліцейськими на вулицю. Нам в системі освіти так не можна зробити. Ти не можеш взяти людину, яка ніколи не працювала в школі, потренувати її три місяці, і вона піде вчителем працювати. Вочевидь, що це значно серйозніші, глобальніші зміни мають відбутися. І, власне, Закон «Про вищу освіту» став першим таким… По-перше, це був перший реформаторський закон, який в принципі Верховна Рада прийняла після Євромайдану. І, не в останню чергу, він відбувся, тому що було дуже багато напрацювань, дуже багато спільнота академічна, університетська працювала над тим, щоб він відбувся. Основна ідея цього закону – ідея автономії університетів. Що університети, а не Міністерство повинні вирішувати, як навчати, чому навчати і так далі. Міністерство  визначає якісь компетенції, якими повинен володіти випускник, університет вирішує, як цього досягати. Це так само стосується розширення фінансової автономії, кадрової і так далі.

- Це зроблено. Чому далі у вас велосипед і чому далі у вас кидають камінням?

- А, розумієте, це не можна так, для цього недостатньо одного закону прийняти. Ми витратили рік для того, щоб прийняти дуже багато підзаконних актів: постанов Кабінету Міністрів, наказів Міністерства, і так далі, і так далі, для того, щоб підігнати дуже багато речей, які вже входили в суперечність з Законом «Про вищу освіту». І тут, звичайно, виникало багато проблем, тому що не завжди ми знаходили порозуміння з іншими міністерствами, до прикладу, як той чи інший документ писати, так, чи ще щось. Ось, в багатьох випадках ми стикаємося з нерозумінням з боку академічної спільноти. Коли я приїжджаю в університети і кажу, що ось, ми скасували обов’язкові предмети, які раніше Міністерство вказувало всім, що як вчити. Ти дивишся на професорів, і більшість з них кажуть: «Але це буде безлад, це буде…, ми втратимо якість навчання…»

- Це спосіб роботи і нові методи роботи?

- Люди звикли інакше робити, тому звичайно, що тут дуже багато треба навчати, привчати, і це масивна, величезна система. І тому тут зміни, вони потребують часу в тому числі.

- А з зовнішнього досвіду, ось вступ у США. Ви бачите щось таке, що може вам згодитися?

- З Сполученими Штатами ми дуже багато в чому працювали і раніше, і працюємо зараз в контексті реформування. По-перше, Сполучені Штати були дуже поміченими, коли розбудовувалась, розвивалася система зовнішнього незалежного оцінювання в Україні. Так, вони надавали експертизу, вони дуже великою мірою надавали допомогу матеріальну: закупівля якогось обладнання для Українського центру оцінювання і так далі, і так далі. Але основне, що вони показали, це метод організації тестування. І зараз, коли ми на шляху покращення системи в зв’язку з викликами, які зараз перед нею постали, не в останню чергу, але тому, що просто вже настала пора трохи переглянути і покращити ЗНО, американський уряд, організації готові долучитися знову до цього процесу, щоб допомагати з цим.

В нас є багато інших програм, багато тренінгів, навчань і так далі для українців з університетів, котрі приїздять сюди навчатися.

- Дуже дякую.

Джерело: http://ukrainian.voanews.com/media/video/osvita-reformy/3030265.html

Переглядів: 1127 | Додав: Peter | Рейтинг: 5.0/4
Всього коментарів: 0
avatar
Пошук
Нові документи
Нові накази МОН
Про внесення змін до Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності
Про внесення змін до Інструкції про порядок комплектування та облік підручників і навчальних посібників у бібліотечних фондах...
Про проведення у 2017/2018 навчальному році Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)

Нові листи МОН
Щодо нагальних питань впровадження Закону України «Про освіту»
Про відзначення Дня захисника України
Про організацію та проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2018»

Новини освіти
Вхід на сайт
Календар
«  Листопад 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Наше опитування
Які матеріали найпотрібніше розміщувати на сайті (вибрати один)?
Всього відповідей: 370
Джерела інформації







Статистика

Онлайн всього: 7
Гостей: 7
Користувачів: 0